17 oktober 2023:
De lege hemel: over eenzaamheid.
door dr. Marjan Slob, filosofe en publiciste
![]() |
Eenzaamheid is een vorm van lijden, daarover geen misverstand. Als je eenzaam bent, lijd je aan een gebrek aan verbinding. Maar om dat te kunnen voelen,
moet je volgens Marjan Slob heel wat in huis hebben. Wanneer je eenzaam bent, lijd je immers aan wat er niet is, en dat getuigt van zelfreflectie en
voorstellingsvermogen. In deze lezing belicht Slob het menselijke vermogen tot eenzaamheid, verkent ze de verschillende soorten verbinding waaraan het mensen kan ontbreken, en verdiept zij het verschil tussen eenzaam en alleen zijn. N.B.: Deze lezing vindt plaats op de 3e dinsdag van de maand en dus niet op de laatste. |
Aanvang: 19:30 uur (zaal open: 19:00 uur). vorige lezing < ‐ > volgende lezing

